Fotos efter dato: 30. januar

20 fotos
DSB MT 155

DSB MT 155

rangerer langs med Toldbodgade i Nyborg med godstræk fra havnesporene, med blandt andet tank- og ballastvogne. I baggrunden ses kirkespiret fra Vor Frue Kirke.

Mandag 30. januar 1995, Nyborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB 23 RIV 86 740 4 008-0 [P] Dansk Ammoniakfabrik

DSB 23 RIV 86 740 4 008-0 [P] Dansk Ammoniakfabrik

privat tankvogn, ombygget på en udrangeret Gs-undervogn i 1992.

Mandag 30. januar 1995, Nyborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MT 157

DSB MT 157

holdende ved maskindepotet på Københavns Godsbanegård. På optagelsestidspunktet blev MT'erne stadig anvendt af og til.

Lørdag 30. januar 1999, Københavns Godsbanegård Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB traktor 276

DSB traktor 276

i unik helrød designbemaling, hvilket den fik i 1995.

Lørdag 30. januar 1999, Københavns Godsbanegård Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MK 625

DSB MK 625

rangerer ved Centralværkstedet i København.

Lørdag 30. januar 1999, Københavns Godsbanegård Foto: John Damsgaard-Sørensen
Korsløkke Letbanestation set mod vest

Korsløkke Letbanestation set mod vest



Lørdag 30. januar 2021, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Odense Letbane logo-stander

Odense Letbane logo-stander

ved Ejerslykke Letbanestation.

Lørdag 30. januar 2021, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Ejerslykke Letbanestation set mod nord

Ejerslykke Letbanestation set mod nord



Lørdag 30. januar 2021, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Ejerslykke Letbanestation set mod nord-vest

Ejerslykke Letbanestation set mod nord-vest

med L. A. Rings Vej i midten af billedet.

Lørdag 30. januar 2021, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Letbanespor under retablering ved Rosengårdcenteret

Letbanespor under retablering ved Rosengårdcenteret

Det var i november 2020 nødvendigt at tage omkring 60 meter strækning op på Odense Letbane, da sporet havde sat sig med 17 mm, allerede før testkørsler havde fundet sted. Der blev forstærket med en række stålpæle under sporkassen, før der igen blev lagt nyt lag beton. På billedet er sporet ved at blive støbt fast igen.

Lørdag 30. januar 2021, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nordenden af Ringe station

Nordenden af Ringe station

med overkørslen for Jernbanegade og udkørslen mod Odense. I højre side af billedet løb tidligere Ringe-Nyborg Jernbane.

Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Ringe station, udkørslen mod Odense

Ringe station, udkørslen mod Odense

set mod nord.

Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Ringe station, gadeside set mod nordøst

Ringe station, gadeside set mod nordøst

i lavtstående vintersol.

Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Ringe station med trapper for perrontunnel

Ringe station med trapper for perrontunnel

set mod nord.

Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Ringe station, perron 1 set mod nord.

Ringe station, perron 1 set mod nord.



Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Vogterhus 10

Vogterhus 10

(Svendborgvej 2) i sydenden af Ringe station ved overkørslen for Svendborgvej.

Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Overkørsel 52 for Svendborgvej

Overkørsel 52 for Svendborgvej

i sydenden af Ringe station, med vogterhus 10 til højre i billedet.

Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Relæskab ved overkørsel 52

Relæskab ved overkørsel 52

for Svendborgvej i sydenden af Ringe station.

Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Indkørsel til Ringe station

Indkørsel til Ringe station

set fra syd, ved overkørslen for Svendborgvej.

Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Arriva AR 4085 A

Arriva AR 4085 A

med tog mod Svendborg lige nord for Rudme.

Lørdag 30. januar 2021, Rudme Foto: John Damsgaard-Sørensen
Til top