Vis fotos efter stednavn: Rødby Færge
75 fotos
DSB MH 361
holdende i Rødby Færge.Tirsdag 15. oktober 1985, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB AC 42
i brug som mandskabsvogn for banetjenesten.Lørdag 20. september 1986, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Bg 50 86 29-44 083-7
i Rødby FærgeOnsdag 15. juli 1987, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1514
med "Skiløberen" i Rødby Færge. DSB's vinter-sæsontog til Østrig kørte med tidligere DB Bcm-vogne malet i mørk blå og dekoreret med skiflager, skiløbere og andre motiver. Her er "Skiløberen" klar til at returnere til København en søndag morgen.Søndag 24. januar 1988, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Bum 591a
tidligere skinnebus-bivogn, "rumpeged", oprindeligt LJ SB 94, senere ØSJS Sb 5 og til DSB i 1974 som DSB Bum1a. Senere blev den bevaret ved ØSJK og kom i 2008 til VBV.Søndag 24. januar 1988, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1514
med sæsontoget "Skiløberen" i Rødby Færge, ventende på afgang mod KøbenhavnSøndag 24. januar 1988, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB 80 86 980 0 708-1
tidligere Tjenestevogn 708, ex. DA-vognOnsdag 20. april 1988, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MZ 1456
holder med tog 5092 i Rødby Færge. Denne dag havde DJK´s lokalafdeling arrangeret udflugt til kommandoposten i Rf, hvorfor det kunne lade sig gøre at tage et billede fra denne usædvanlige vinkel.Onsdag 11. maj 1988, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Kommandoposten i Rødby Færge
med sportavlen for det omfattende spornet.Onsdag 11. maj 1988, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MA 464
med jubilæumstog ved Fugleflugtsliniens 25 års fejring. Oprangeringen var MA 464 + AM 508 + AM 502 + BM 525 + BS 485.Lørdag 14. maj 1988, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1501
ankommer med det internationale persontog P 373 (Kh-Rf) til Rødby Færge. I baggrunden ser man signalerne for Rødby Færge Øst, i venstre side af billedet rangerer en MT med godsvogne.Onsdag 24. august 1988, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MX 1004
og to andre DSB litra MX samt en MH ved maskindepotet i Rødby Færge.Tirsdag 21. marts 1989, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MZ 1444
afgår fra Rødby Færge med P 394 "Skandia-Express", oprangeret DSB B 50 86 20-83 064-8 + DB Bcm247 51 80 50-80 072-2 + DB WLABmh175 71 80 71-80 932-2 + DSB AB 51 86 38-80 004-5 + DSB B 51 86 20-80 300-8 + DB Bm238 51 80 22-40 586-5.Tirsdag 21. marts 1989, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MZ 1444
under udkørsel fra Rødby Færge med "Skandia Ekspres". I baggrunden to MZ IV og en MX ved maskindepotet, mens en MT rangerer med Volvo-containervogne ved færgen.Tirsdag 21. marts 1989, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB 80 86 981 0 460-7
Værkstedsvogn, ex. EA/Dh-vognTirsdag 21. marts 1989, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB 80 86 981 0 460-7
Værkstedsvogn, ex. EA/Dh-vogn, set fra oven. Tagdetaljer mv.Tirsdag 21. marts 1989, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DB 05 80 825 4 519-3 [P] Ibbehlps-fz
"Transthermos Kühlverkehr" Interfrigo kølevogn.Tirsdag 21. marts 1989, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
OHJ MX 104
med personale-udflugtstog ved perron i Rødby Færge.Søndag 30. april 1989, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Bagskud af OHJ MX 104
med personale-udflugtstog for Odsherredsbanen i Rødby Færge.Søndag 30. april 1989, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Detaljer af OHJ BNE 281
i Rødby Færge.Søndag 30. april 1989, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
B Sggos 33 88 456 5 259-7
med 4 "Volvo"-containere.Fredag 28. september 1990, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
SNCF B9 51 87 20-71 706-6
fransk 2. klasses vogn i P 1233 "Viking Ekspres" fra Paris til Helsingør.Fredag 28. september 1990, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
SNCF B10 51 87 20-71 687-8
fransk 2. klasses vogn i P 1233 "Viking Ekspres" fra Paris til Helsingør.Fredag 28. september 1990, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
SNCF 71 87 72-70 737-5
fransk sovevogn i P 1233 "Viking Ekspres" fra Paris til Helsingør.Fredag 28. september 1990, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
SNCF B9c9x 51 87 59-70 513-1
fransk 2. klasses liggevogn i P 1233 "Viking Ekspres" fra Paris til Helsingør.Fredag 28. september 1990, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Ks 46 86 330 0 150-7 [P]
udlejet til Dantainer og læsset med to Dantainer glas-containere.Fredag 28. september 1990, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Rs 86 86 390 0 196-5 [P]
udlejet til Dantainer og læsset med fire Dantainer glas-containere.Fredag 28. september 1990, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MT 158
holder en pause fra ranger-arbejdet i Rødby Færge.Torsdag 13. december 1990, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MZ 1457
holder med lokale vogne og afventer ankomsten af færge fra Puttgarden. På dette tidspunkt anvendtes som regel B-vogne til lokale rejsende over Lolland, Falster og Sjælland, idét de sidste ABg og Bg-vogne var udrangeret året før.Torsdag 13. december 1990, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MX 1013
holdende i Rødby Færge med MY 1151.Søndag 17. marts 1991, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1505
holdende i Rødby Færge, afventende nye opgaver.Lørdag 23. marts 1991, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB 23 86 745 0 882-1
privattankvogn for "A/S Dansk Shell".Lørdag 23. marts 1991, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MX 1041, MY 1148 og ME 1505
holdende ved depotet i Rødby Færge.Lørdag 23. marts 1991, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MZ 1461
med internationalt tog klar til afgang fra Rødby Færge.Fredag 31. maj 1991, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Hensatte DSB prototypelyntog-vogne
i Rødby Færge. Vognsættene blev også betegnet DSB IC5 og APO-Lyntoget og var to lokomotivtrukne fem-vognstogstammer til brug i landsdelstrafikken. Efter leveringen af IC3-togsættene blev de to stammer kortvarigt indsat i bådtog mellem København og Kalundborg, før udrangering. Efterfølgende blev de i alt 10 vogne solgt til Iran, hvor de kom i drift. Til højre i billedet udrangerede Bn-vogne.Fredag 17. april 1992, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MT 163
rangerer med personvogne i Rødby Færge.Tirsdag 13. april 1993, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MZ 1438
med EC 186 (Rf-Kh) afgår fra Rødby Færge.Tirsdag 13. april 1993, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ym 62
+ Ys 80 i Rødby Færge. Til højre holder DSB MT 165.Tirsdag 13. april 1993, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1101
+ DSB ME 1501 holdende ved maskindepotet i Rødby Færge i forbindelse med særtog til festligholdelsen af Fugleflugtslinjens 40-års jubilæum.Lørdag 24. maj 2003, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Maskindepotet i Rødby Færge
set fra syd-vest.Lørdag 24. maj 2003, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Maskindepotet i Rødby Færge set fra syd.
På dette tidspunkt var brugen af bygningerne ophørt 6 år tidligere i ved indvielsen af den faste forbindelse over Storebælt.Lørdag 24. maj 2003, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1501
+ DSB MY 1101 holdende ved maskindepotet i Rødby Færge i forbindelse med fejringen af Fugleflugtslinjens 40-års jubilæum.Lørdag 24. maj 2003, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1101 + DSB ME 1501
ved maskindepotet i Rødby Færge i forbindelse med festligholdelsen af Fugleflugtslinjens 40-års jubilæum.Lørdag 24. maj 2003, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Sporarealer i Rødby Færge
set mod syd fra maskindepotet. I midten depotspor som tidligere anvendtes til henstilling af personvogne.Lørdag 24. maj 2003, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1101 + DSB ME 1501 ved Fugleflugtslinjens 40-års jubilæum
holdende ved maskindepotet i Rødby Færge.Lørdag 24. maj 2003, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1101 holdende ved maskindepotet i Rødby Færge
sammen med DSB ME 1501 ved Fugleflugtslinjens 40-års jubilæum.Lørdag 24. maj 2003, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DBAG 605 510-6
kører fra færge til perron, inden afgang videre mod København.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
stationsbygningen set fra sporsiden mod syd. På taget kommandoposten tilføjet i slutningen af 1980'erne.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
station set fra sporsiden mod syd.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detaljer af stationsbygningen og kommandopost.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detaljer af indgangsparti fra perron.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detaljer af indgangspartier fra perron. Ud over de styrtende linjer i billedet bemærker man standard-betonmodulerne, som datidens stationer rundt om i landet blev bygget af.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detalje af indgangen til ventesalen fra perron. "Træd her".Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
Perrontunnel fra parkeringsplads til ventesal. Her stinker som regel af pis!Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
stationsbygningen set fra parkeringspladsen mod sydøst.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsekspedition og pakhus i Rødby Færge
set fra sporsiden / syd-øst.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pakhuset i Rødby Færge
set fra sporsiden.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsekspeditionsbygning i Rødby Færge.
set fra syd-øst.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsekspedition og pakhus med læsseramper
i Rødby Færge, set fra syd. Man bemærker nedgangen til sikringsrum under bygningerne; sådanne var obligatoriske da bygningerne blev opført midt under den kolde krig.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pakhus og læsseramper
i Rødby Færge, set mod nord.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Læsseramper og pakhus i Rødby Færge.
Sporene er for længst optaget, forhåbentlig har de fundet genanvendelse ved forskellige danske jernbaneklubber.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Sporstopper med gummi-buffere
ved pakhuset i Rødby Færge.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Læsserampe ved pakhuset i Rødby Færge
set mod nord, med sporarealet i højre side af billedet.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Mellembygning ved pakhuset i Rødby Færge
med godsekspeditionen til venstre og selve pakhuset til højre.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pakhuset i Rødby Færge set mod nord
Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Læsseramper og pakhus i Rødby Færge
set mod nord-vest.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Skure ved pakhuset i Rødby Færge
Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Cykelskur ved pakhuset i Rødby Færge
Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsekspedition og pakhus i Rødby Færge, gadeside
set mod nord-øst.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Ukendt DBAG BR 605-togsæt
under indkørsel til Rødby Færge. I baggrunden ses broen for Færgevej og man bemærker derudover den tiltagende overgroning af alle sporområder. Naturen er ved at genindtage den gamle station fra 1963.Tirsdag 16. februar 2016, Rødby Færge Foto: Jan Pedersen