Danske stationer fotos
273 fotos
Billeder af danske stationer og banegårde - store som små, aktive og nedlagte - trinbrætter, remiser, perroner, ventesale, kommando- og signalposter og andre detaljer. Billederne er listet kronologisk efter optagelsesdato, hvorfor det kan betale sig at scrolle nedad hvis man søger billeder fra en bestemt lokalitet. Se også jernbanebilleder efter sted hvis der søges alle billeder fra en bestemt by.
Ved enkelte stationer er der så mange billeder, at de har fået egne undersider. Det gælder:
Grænge station
set fra sporsiden mod sydøst.Tirsdag 10. juni 1986, Grænge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Stationsbygningen på Eskilstrup station
sporside set mod nordøst, kort før nedrivningen.Søndag 3. maj 1987, Eskilstrup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Eskilstrup station
med pakhuset i forgrunden.Søndag 3. maj 1987, Eskilstrup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Orehoved station
genåbnet i weekenden 26.-27. september 1987 i forbindelse med fejringen af Storstrømsbroens 50-års jubilæum.Lørdag 26. september 1987, Orehoved Foto: John Damsgaard-Sørensen
Kommandoposten i Rødby Færge
med sportavlen for det omfattende spornet.Onsdag 11. maj 1988, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Søllested station set fra indkørslen i vestenden
mod øst. I forgrunden til højre ses sidespor med godsvogne i forbindelse med sporombygning. Ellers var godstrafik til Søllested ikke forekommende tilbage i slut-1980'erne.Mandag 20. marts 1989, Søllested Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsvogne på læssespor i Søllested.
Vognene er læsset med skinner og beton-elementer brugt i forbindelse med sporombygning på Lollandsbanen.Mandag 20. marts 1989, Søllested Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB - Godsbefordring - God befordring
lysskilt med vingehjul på Godsbanegården i Odense i "den blå time".Lørdag 28. januar 1995, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Maskindepotet i Rødby Færge
set fra syd-vest.Lørdag 24. maj 2003, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Maskindepotet i Rødby Færge set fra syd.
På dette tidspunkt var brugen af bygningerne ophørt 6 år tidligere i ved indvielsen af den faste forbindelse over Storebælt.Lørdag 24. maj 2003, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Sporarealer i Rødby Færge
set mod syd fra maskindepotet. I midten depotspor som tidligere anvendtes til henstilling af personvogne.Lørdag 24. maj 2003, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rønne H
gadeside. Den tidligere stationsbygning anvendes i dag som restaurant "Perronen".Onsdag 21. juli 2004, Rønne Foto: John Damsgaard-Sørensen
Gudhjem station
set fra sporsiden. Bygningen er tegnet af Fisker og Rafn til Almindingen-Gudhjem Jernbane, indviet i 1916.Onsdag 4. juli 2007, Gudhjem Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rudkøbing station, sporside
set fra syd-vest.Fredag 11. september 2009, Rudkøbing Foto: John Damsgaard-Sørensen
Brenderup station.
Den tidligere station set fra sporsiden. Bygningen huser nu lokalhistorisk arkiv.Lørdag 31. oktober 2009, Brenderup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Brenderup
den tidligere station set fra sporsiden. I venstre side ses del af senere tilbygning for postvæsnet. Og så har en af byens unge har åbenbart syntes at han skulle berige resten af verden med sit rige engelske ordforråd i form af en grafitti-tag.Lørdag 31. oktober 2009, Brenderup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Brenderup
den tidligere station set fra sporsiden, med nuværende busholdeplads.Lørdag 31. oktober 2009, Brenderup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Brenderup
gadeside med senere tilbygning for postvæsnet i forgrunden.Lørdag 31. oktober 2009, Brenderup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Brenderup
det tidligere sporareal, med parkerings- og busholdepladser.Lørdag 31. oktober 2009, Brenderup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Brenderup
udsigt fra viadukten for Fruerhøjvej mod det tidligere sporareal.Lørdag 31. oktober 2009, Brenderup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Brenderup
den tidligere trace mod Odense.Lørdag 31. oktober 2009, Brenderup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Brenderup
den tidligere trace mod Bogense.Lørdag 31. oktober 2009, Brenderup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Brenderup
Stationsvej set fra Viadukten.Lørdag 31. oktober 2009, Brenderup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Brenderup
viadukten for Fruerhøjvej med sidevej til Skolevej.Lørdag 31. oktober 2009, Brenderup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Brenderup
viadukten for Fruerhøjvej "i vildnis".Lørdag 31. oktober 2009, Brenderup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Fruens Bøge station
set fra sporsiden i mildt snedækkeSøndag 20. februar 2011, Fruens Bøge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Bagenkop station, sporside
to tidligere døre er muret til, blandt andet indgangen til ventesalen fra perronen som var i "buen".Søndag 19. juni 2011, Bagenkop Foto: John Damsgaard-Sørensen
Bagenkop station, retiradebygningen
i forgrunden, set fra sporsiden.Søndag 19. juni 2011, Bagenkop Foto: John Damsgaard-Sørensen
Bagenkop station gadeside set lidt på afstand ad Stationsvej.
Afløseren for Langelandsbanen i form af bus holder på det tidligere sporareal.Søndag 19. juni 2011, Bagenkop Foto: John Damsgaard-Sørensen
Bagenkop station gadeside set fra nord-vest.
Søndag 19. juni 2011, Bagenkop Foto: John Damsgaard-Sørensen
Bagenkop station med skilt for "Stationsvej"
Søndag 19. juni 2011, Bagenkop Foto: John Damsgaard-Sørensen
Bagenkop, skilt for "Stationsvej".
Som en kendt dansk jernbaneentusiast ville skrive: "Lige til modelbanen".Søndag 19. juni 2011, Bagenkop Foto: John Damsgaard-Sørensen
Skagen station
gadeside. Uhhh man kunne have lyst til at fjerne den mast i Photoshop...!Fredag 26. august 2011, Skagen Foto: John Damsgaard-Sørensen
Remise-området i Viborg set fra sydøst.
Søndag 27. november 2011, Viborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Opholdsbygning for lokomotivpersonale
ved remisen i Viborg.Søndag 27. november 2011, Viborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rundremisen i Viborg
med drejeskiven til venstre i billedet.Søndag 27. november 2011, Viborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Remise-porte
ved rundremisen i Viborg.Søndag 27. november 2011, Viborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Detaljer af drejeskiven
og drejeskivegraven ved remisen i Viborg.Søndag 27. november 2011, Viborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rundremisen i Viborg set fra sydvest
med drejeskiven til højre i billedet.Søndag 27. november 2011, Viborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Drejeskiven og remisen
i Viborg, set fra sydvest.Søndag 27. november 2011, Viborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Viborg station
gadeside med stationforplads.Søndag 27. november 2011, Viborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Viborg station, gadeside set fra nordøst
Søndag 27. november 2011, Viborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Post 1 i Viborg set fra nordvest.
Dette signalhus blev nedrevet i februar 2016.Søndag 27. november 2011, Viborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Viborg, perron for spor 1
med perron-ur og perrontag.Søndag 27. november 2011, Viborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Kjellerup station, gadeside.
Den tidligere stationsbygning på Silkeborg-Kjellerup-Rødkærsbro Jernbane (SKRJ).Søndag 27. november 2011, Kjellerup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Kjellerup station
set fra gadesiden.Søndag 27. november 2011, Kjellerup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Tidligere remise for SKRJ
i Kjellerup.Søndag 27. november 2011, Kjellerup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Marslev station
set fra den østlige gadeside.Lørdag 14. januar 2012, Marslev Foto: John Damsgaard-Sørensen
Marslev station, gadeside fra sydvest
i lavtstående vintersol.Lørdag 14. januar 2012, Marslev Foto: John Damsgaard-Sørensen
Stationsbygningen i Fruens Bøge iklædt sne.
Lørdag 4. februar 2012, Fruens Bøge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Sdr. Bjerge
station set fra syd-øst.Søndag 19. februar 2012, Sdr. Bjerge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Dalmose station
med den nyanlagte "Fodsporet" cykelsti.Søndag 19. februar 2012, Dalmose Foto: John Damsgaard-Sørensen
Herfølge station, gadeside
set i eftermiddags-skumringen.Søndag 19. februar 2012, Herfølge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Ældre billeder af Herfølge station i vindue.
Søndag 19. februar 2012, Herfølge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Kolonnehus i Herfølge
set retvinklet forfra.Søndag 19. februar 2012, Herfølge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Tidligere signalhus
på perronen i Herfølge.Søndag 19. februar 2012, Herfølge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Gredstedbro station
gadeside fra sydøst.Lørdag 5. maj 2012, Gredstedbro Foto: John Damsgaard-Sørensen
Gredstedbro station, sporside
set mod nord fra perron for spor 1.Lørdag 5. maj 2012, Gredstedbro Foto: John Damsgaard-Sørensen
Gredstedbro station, sporside set mod nord
fra perron for spor 2.Lørdag 5. maj 2012, Gredstedbro Foto: John Damsgaard-Sørensen
Gredstedbro station, sporside
set fra syd-vest.Lørdag 5. maj 2012, Gredstedbro Foto: John Damsgaard-Sørensen
Overkørsel i sydenden af Gredstedbro station
med PU-signaler, overkørselssignaler og kolonneskur.Lørdag 5. maj 2012, Gredstedbro Foto: John Damsgaard-Sørensen
Tommerup station
- gadeside set fra sydvestMandag 28. maj 2012, Tommerup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Tommerup station - gadeside
set fra Stationsvej.Mandag 28. maj 2012, Tommerup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Bandholm station, gadeside
ved Museumsbanen Maribo-Bandholms 50-års jubilæum.Lørdag 9. juni 2012, Bandholm Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pakhuset ved Maribo station
set fra gadesiden.Lørdag 9. juni 2012, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
Maribo station, gadeside fra sydvest.
Der flages i anledning af Museumsbanens 50-års jubilæum.Lørdag 9. juni 2012, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
Maribo station, gadeside fra syd
med busholdepladser på forpladsen.Lørdag 9. juni 2012, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
Stenstrup Syd trinbræt
på Svendborgbanen, set mod syd i retning mod Svendborg.Torsdag 6. september 2012, Stenstrup Syd Foto: John Damsgaard-Sørensen
Orehoved
stationsbygningen set fra gadeside.Lørdag 8. september 2012, Orehoved Foto: John Damsgaard-Sørensen
Orehoved
stationsbygningen, spor-/perronside.Lørdag 8. september 2012, Orehoved Foto: John Damsgaard-Sørensen
Horbelev (SNNB) varehus
rester af varehusLørdag 8. september 2012, Horbelev Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nørre Alslev station, gadesiden
set fra sydvest.Lørdag 8. september 2012, Nørre Alslev Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nørre Alslev station, perrontunnel
set mod spor 2 og adgang til Skernevej og Ravnsevej.Lørdag 8. september 2012, Nørre Alslev Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nykøbing F.
stationen set fra gadeside/forpladsen.Lørdag 8. september 2012, Nykøbing F. Foto: John Damsgaard-Sørensen
Vordingborg station
gadeside fra sydøst med stationsforplads, cykelskure og busholdepladser.Lørdag 8. september 2012, Vordingborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Tidligere areal for den første Orehoved station
ved den gamle færgehavn, set fra sydøst. Stationen lå umiddelbart foran Finerfabrikkens bygninger, som ses på billedet, mens varehuset og læssespor lå cirka ud for hvor optagelsen er foretaget.Lørdag 8. september 2012, Orehoved Foto: John Damsgaard-Sørensen
Tidligere portørbolig for Orehoved station
set fra sydøst. Arealet i forgrunden, som i dag er en parkeringsplads, var tidligere en del af stationen, hvor portørboligen lå bagved let hævet over stationsarealet.Lørdag 8. september 2012, Orehoved Foto: John Damsgaard-Sørensen
"Et eller andet sted her"
løb Falsterbanen tidligere fra Orehoved station mod sydøst i retning af Nørre Alslev.Lørdag 8. september 2012, Orehoved Foto: John Damsgaard-Sørensen
Orehoved station set mod nord
fra den tidligere læssevej, med DSB ME 1511 under udkørsel skubbende dobbeltdækkertog mod Storstrømsbroen og Vordingborg.Lørdag 8. september 2012, Orehoved Foto: John Damsgaard-Sørensen
Orehoved station, gadeside
set mod nord, med varehuset i forgrunden.Lørdag 8. september 2012, Orehoved Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nødgenerator og relæhytte i Orehoved.
Lørdag 8. september 2012, Orehoved Foto: John Damsgaard-Sørensen
Orehoved station set mod syd
til højre i billedet ses det tidligere areal for godspladsen.Lørdag 8. september 2012, Orehoved Foto: John Damsgaard-Sørensen
Sporrest ved Stubbekøbing station
med stationsbygningen til højre i billedet. Sporet gik til havnen, som ligger bag ved og til venstre for fotografen.Lørdag 8. september 2012, Stubbekøbing Foto: John Damsgaard-Sørensen
Stubbekøbing station, gadeside
set mod sydøst.Lørdag 8. september 2012, Stubbekøbing Foto: John Damsgaard-Sørensen
Stubbekøbing station, gadeside set mod øst.
Lørdag 8. september 2012, Stubbekøbing Foto: John Damsgaard-Sørensen
Stubbekøbing station, gadeside set mod nordøst.
Lørdag 8. september 2012, Stubbekøbing Foto: John Damsgaard-Sørensen
Stubbekøbing station, sporside set mod nord.
Lørdag 8. september 2012, Stubbekøbing Foto: John Damsgaard-Sørensen
Stubbekøbing station, gadeside set mod øst.
set mod nordøst. Selve spor-arealet lå bag stationsbygningen, hvor der på billedet ses en grustransportør.Lørdag 8. september 2012, Stubbekøbing Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Havn (LJ)
stationsbygningen set fra gadeside.Søndag 9. september 2012, Rødby Havn Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nakskov station stationsbygningen
gadeside, set fra sydøstSøndag 9. september 2012, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nakskov
stationsbygningen, indgangsparti set fra gadesiden.Søndag 9. september 2012, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Spodsbjerg station
gadeside. Bygningen huser i dag administration for "Færgen" færgeselskabet.Søndag 9. september 2012, Spodsbjerg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Søllested
venteskur set fra gadesiden.Søndag 9. september 2012, Søllested Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
stationsbygningen set fra sporsiden mod syd. På taget kommandoposten tilføjet i slutningen af 1980'erne.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
station set fra sporsiden mod syd.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detaljer af stationsbygningen og kommandopost.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detaljer af indgangsparti fra perron.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detaljer af indgangspartier fra perron. Ud over de styrtende linjer i billedet bemærker man standard-betonmodulerne, som datidens stationer rundt om i landet blev bygget af.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detalje af indgangen til ventesalen fra perron. "Træd her".Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
Perrontunnel fra parkeringsplads til ventesal. Her stinker som regel af pis!Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
stationsbygningen set fra parkeringspladsen mod sydøst.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Holeby station gadeside
set fra syd-øst. Bygningen anvendes til loppemarked.Søndag 9. september 2012, Holeby Foto: John Damsgaard-Sørensen
Holeby station
detalje af retiradebygning mod sporsiden.Søndag 9. september 2012, Holeby Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsekspedition og pakhus i Rødby Færge
set fra sporsiden / syd-øst.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pakhuset i Rødby Færge
set fra sporsiden.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsekspeditionsbygning i Rødby Færge.
set fra syd-øst.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsekspedition og pakhus med læsseramper
i Rødby Færge, set fra syd. Man bemærker nedgangen til sikringsrum under bygningerne; sådanne var obligatoriske da bygningerne blev opført midt under den kolde krig.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pakhus og læsseramper
i Rødby Færge, set mod nord.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Læsseramper og pakhus i Rødby Færge.
Sporene er for længst optaget, forhåbentlig har de fundet genanvendelse ved forskellige danske jernbaneklubber.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Sporstopper med gummi-buffere
ved pakhuset i Rødby Færge.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Læsserampe ved pakhuset i Rødby Færge
set mod nord, med sporarealet i højre side af billedet.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Mellembygning ved pakhuset i Rødby Færge
med godsekspeditionen til venstre og selve pakhuset til højre.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pakhuset i Rødby Færge set mod nord
Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Læsseramper og pakhus i Rødby Færge
set mod nord-vest.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Skure ved pakhuset i Rødby Færge
Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Cykelskur ved pakhuset i Rødby Færge
Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsekspedition og pakhus i Rødby Færge, gadeside
set mod nord-øst.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Maribo station, sporside fra nordøst
set fra perronen for spor 2-3.Søndag 9. september 2012, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
"Det Gule Palæ"
eller "Post F" som er det officielle navn.Lørdag 6. oktober 2012, Københavns Godsbanegård Foto: John Damsgaard-Sørensen
Taulov station, sporside
set fra syd-vest.Lørdag 12. januar 2013, Taulov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Taulov station, perron 1 med bobleskur
set fra syd-vest.Lørdag 12. januar 2013, Taulov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Taulov station, gadeside
set fra nord-vestLørdag 12. januar 2013, Taulov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Taulov station set fra gangbroen
mod østLørdag 12. januar 2013, Taulov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Taulov station set fra syd-øst
med perroner og gangbroLørdag 12. januar 2013, Taulov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Skærbæk station
gadesiden set fra syd-vest.Lørdag 2. februar 2013, Skærbæk Foto: John Damsgaard-Sørensen
Tønder station, perronside
set fra nord-vest.Lørdag 2. februar 2013, Tønder Foto: John Damsgaard-Sørensen
Tønder station, gadeside
set fra nord-øst.Lørdag 2. februar 2013, Tønder Foto: John Damsgaard-Sørensen
Tønder station, gadesiden
set fra syd-øst.Lørdag 2. februar 2013, Tønder Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pakhus på Tønder station
set fra gadesidenLørdag 2. februar 2013, Tønder Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pakhus på Tønder station, tidligere sporside
Lørdag 2. februar 2013, Tønder Foto: John Damsgaard-Sørensen
Padborg station set mod nord
med opholdsbygning for maskindepotet. DB Schenker Rail Køf 276, Railcare MY 1122 og en Contec Rail MX ses også.Søndag 3. marts 2013, Padborg Foto: Hans Christian Davidsen
Gedser
sporareal, remise, vandkran og vognkasse af OMB BE 7.Torsdag 19. september 2013, Gedser Foto: John Damsgaard-Sørensen
Sønderborg station
med perron og spor... og ikke meget andet.Fredag 11. oktober 2013, Sønderborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Silkeborg station
sporside fra sydvest. Den tidligere perron 1 er indrettet som busholdeplads.Lørdag 30. november 2013, Silkeborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Silkeborg station, sporside
med busholdepladser set fra sydvest.Lørdag 30. november 2013, Silkeborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Langeskov station
set fra nordøst, gadeside med varehus.Lørdag 8. februar 2014, Langeskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Esbjerg station
gadeside set fra syd-vestLørdag 12. april 2014, Esbjerg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Esbjerg station
gadeside set fra vest/NorgesgadeLørdag 12. april 2014, Esbjerg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Esbjerg station
gadeside set fra nord-vestLørdag 12. april 2014, Esbjerg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Esbjerg station
tidligere godsekspedition, nu bl.a. indrettet til parkeringshus (sic!)Lørdag 12. april 2014, Esbjerg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Esbjerg station
sporareal med kommandopostLørdag 12. april 2014, Esbjerg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Gørding station
perroner set fra jernbaneoverskæringen mod vest (Esbjerg).Lørdag 12. april 2014, Gørding Foto: John Damsgaard-Sørensen
Hjallese station
- eller trinbræt er det jo blot - set mod syd.Lørdag 17. januar 2015, Hjallese Foto: John Damsgaard-Sørensen
Ny station i Langeskov
under opførelse.Mandag 7. september 2015, Langeskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Odense gamle banegård
gadesiden set fra syd-vest. I baggrunden skimtes Odense Banegård Center. På tidspunktet for optagelsen af billedet blev bygningen blandt andet anvendt som musikbibliotek.Den 3. banegård i Odense, tegnet af Heinrich Wenck, blev taget i brug i 1914.
Lørdag 26. september 2015, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødekro station, indgangsparti og vingehjul
Lørdag 2. marts 2019, Rødekro Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødekro station, sporside
med indgang til perrontunnelLørdag 2. marts 2019, Rødekro Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødekro station, læssespor og varehus
som nu anvendes af BanedanmarkLørdag 2. marts 2019, Rødekro Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødekro station, varehus
som anvendes af Banedanmark. På rampen i venstre side bemærker man blandt andet opmagasinerede overkørselsanlæg.Lørdag 2. marts 2019, Rødekro Foto: John Damsgaard-Sørensen
Taulov station set fra gangbroen
- den fine, lille stationsbygning har fået træplader for vinduerne.Onsdag 15. maj 2019, Taulov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Taulov station
set fra gangbroen, med perroner og nyt glas-venteskurOnsdag 15. maj 2019, Taulov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Taulov station, perron for spor 2 og 3
set mod østOnsdag 15. maj 2019, Taulov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Detalje af gangbroen på Taulov station
set mod nord.Onsdag 15. maj 2019, Taulov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Hjallese station under ombygning
med opførelse af gangbro over sporet og forlægning af perronen til østsiden af sporet.Lørdag 13. juli 2019, Hjallese Foto: John Damsgaard-Sørensen
Anlægsarbejder på Hjallese station.
Ny perron, gangbro og elevatorer under anlæg.Fredag 26. juli 2019, Hjallese Foto: John Damsgaard-Sørensen
Elevatorer og gangbro under opførelse på Hjallese station.
Elevatortårnene er opført, men "indmaden" mangler endnu.Fredag 2. august 2019, Hjallese Foto: John Damsgaard-Sørensen
Ny perron, gangbro og elevatorer på Hjallese station.
Den nye perron ses til højre på østsiden af sporet, mens den gamle perron ligger på vestsiden. Perron, gangbro og elevatorer er nyopførte, men endnu ikke taget i brug.Søndag 11. august 2019, Hjallese Foto: John Damsgaard-Sørensen
Hjallese station set mod sydøst
hvor den tidligere læssevej lå. I forgrunden ses den nye perron for Svendborgbanen og bagved den kommende placering af Letbanestationen. I baggrunden den nedbrændte tidligere møbelfabrik (senere kontorhus).Søndag 11. august 2019, Hjallese Foto: John Damsgaard-Sørensen
Tidligere overkørselssignal for ovk. 117 ved Espe
set mod øst. På den tidligere jernbanestrækning mellem Ringe og Korinth, en del af Faaborgbanen, blev sporet optaget i 2011, hvorefter der er etableret 16 km natursti. Undervejs ses dog stadig elementer fra jernbanen, blandt andet i form af overkørselssignaler, ligesom der fortsat ligger sporrester ved flere af stationerne, herunder i Espe og Højrup. Stationen i Espe ses ikke på billedet, men "gemmer sig" straks efter kurven på banetracéen.Lørdag 7. december 2019, Espe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Knarreborg station
gadesiden i lav vintersol. Bygningen anvendes af lokale til projektet "Mission Afrika genbrug".Lørdag 4. januar 2020, Knarreborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Langeskov station
perroner set mod øst.Fredag 3. april 2020, Langeskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Forplads ved Langeskov station
med busholdeplads, elevatortårn, trappe og underføring for stisystem.Fredag 3. april 2020, Langeskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Langeskov station, elevatortårne og trappe.
Fredag 3. april 2020, Langeskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Kastrup station
set fra gadeside mod øst.Lørdag 1. august 2020, Kastrup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Kastrup station
set fra gadeside mod øst.Lørdag 1. august 2020, Kastrup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Kastrup station set mod nordøst
Omtrent ud for bussen lå stationens varehus tidligere.Lørdag 1. august 2020, Kastrup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Detaljer af Kastrup station
på gadesiden af stationsbygningen.Lørdag 1. august 2020, Kastrup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Kastrup station gadeside mod sydøst
med retiradebygningen i forgrunden.Lørdag 1. august 2020, Kastrup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Retiradebygning på Kastrup station
set mod øst. I baggrunden anes perron for metrostationen.Lørdag 1. august 2020, Kastrup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Retiradebygningen på Kastrup station
set fra gadesiden.Lørdag 1. august 2020, Kastrup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pederstrup trinbræt
set fra Sdr. Højrupvejen mod nord.Søndag 2. august 2020, Pederstrup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Årslev station
set mod den sydlige udkørsel.Søndag 2. august 2020, Årslev Foto: John Damsgaard-Sørensen
Årslev station, sporside
set fra sydvest.Søndag 2. august 2020, Årslev Foto: John Damsgaard-Sørensen
Årslev station, sporside
set fra nordvest.Søndag 2. august 2020, Årslev Foto: John Damsgaard-Sørensen
Indkørslen til Årslev station
set fra nord, fra overkørslen for Overvejen.Søndag 2. august 2020, Årslev Foto: John Damsgaard-Sørensen
Perroner i Tommerup
set mod nord-vest i aftenlys.Torsdag 13. august 2020, Tommerup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Sydøstenden af Tommerup station
set fra gangbroen. Til højre i billedet lå Assensbanens spor tidligere, men det er nu afkortet så det ender ved buskadset midt i billedet.Torsdag 13. august 2020, Tommerup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Sydenden af Tommerup station
med spor 1 og PU-signaler i forgrunden.Torsdag 13. august 2020, Tommerup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Detaljer af venteskur m.v.
på perron for spor 2-3 i Tommerup. I baggrunden gangbro og elevatortårn.Torsdag 13. august 2020, Tommerup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Hedehusene station sporside
set mod nordøst.Mandag 14. september 2020, Hedehusene Foto: John Damsgaard-Sørensen
Hedehusene station, retiradebygning
set fra sporsiden mod nordøst.Mandag 14. september 2020, Hedehusene Foto: John Damsgaard-Sørensen
Hedehusene station set mod nordøst
fra perronen for spor 2-3.Mandag 14. september 2020, Hedehusene Foto: John Damsgaard-Sørensen
Kauslunde station
perron for spor 1 set mod øst med venteskur og billetautomater.Torsdag 17. september 2020, Kauslunde Foto: John Damsgaard-Sørensen
Jordløse station
gadeside set fra nordøst. Bygningen var tidligere station på Odense-Nørre Broby-Fåborg Jernbane.Fredag 2. oktober 2020, Jordløse Foto: John Damsgaard-Sørensen
Jordløse station
gadeside set fra syd-øst.Fredag 2. oktober 2020, Jordløse Foto: John Damsgaard-Sørensen
Hjallese station med gangbro og elevatortårne
med perron forlagt til østsiden.Søndag 11. oktober 2020, Hjallese Foto: John Damsgaard-Sørensen
Hjallese station med letbanestation under anlæg
i forgrunden af billedet.Søndag 11. oktober 2020, Hjallese Foto: John Damsgaard-Sørensen
Letbanestation i Hjallese under anlæg
med skinner gjort klar til faststøbning.Søndag 11. oktober 2020, Hjallese Foto: John Damsgaard-Sørensen
Den gamle læssevej i Hjallese med letbanespor under anlæg.
I baggrunden ses selve stationen med elevator og gangbro netop taget i brug.Søndag 11. oktober 2020, Hjallese Foto: John Damsgaard-Sørensen
Den nye perron i Hjallese netop taget i brug.
Den hidtidige perron på vestsiden er blevet spærret af og vil blive fjernet.Søndag 11. oktober 2020, Hjallese Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nordenden af Ringe station
med overkørslen for Jernbanegade og udkørslen mod Odense. I højre side af billedet løb tidligere Ringe-Nyborg Jernbane.Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Ringe station, udkørslen mod Odense
set mod nord.Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Ringe station, gadeside set mod nordøst
i lavtstående vintersol.Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Ringe station med trapper for perrontunnel
set mod nord.Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Vogterhus 10
(Svendborgvej 2) i sydenden af Ringe station ved overkørslen for Svendborgvej.Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Overkørsel 52 for Svendborgvej
i sydenden af Ringe station, med vogterhus 10 til højre i billedet.Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Indkørsel til Ringe station
set fra syd, ved overkørslen for Svendborgvej.Lørdag 30. januar 2021, Ringe Foto: John Damsgaard-Sørensen
Odense Banegård Center
set fra Østre Stationsvej mod nord-øst. I forgrunden er Odense Letbane under anlæg, men sporene er skjult under et let sne-dække.Lørdag 6. februar 2021, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Odense gamle banegård set fra Kongens Have.
Gadesiden set mod nord.Lørdag 6. februar 2021, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Odense Banegård set fra vest
fra perronen for spor 3-4, med "Byens Bro" og trappetårne. I baggrunden til venstre anes snuden af bevaret lyntog ved Jernbanemuseet.Lørdag 6. februar 2021, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Aarup station, gadeside
i lavtstående vintersol.Søndag 14. februar 2021, Aarup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Aarup station, gadeside
set mod nordvest.Søndag 14. februar 2021, Aarup Foto: John Damsgaard-Sørensen
Hjallese Letbanestation set fra gangbroen
mod sydøst. I højre side af billedet ses Svendborgbanens spor.Søndag 30. maj 2021, Hjallese Foto: John Damsgaard-Sørensen
Odense gamle banegård
gadesiden set fra syd-øst.Tirsdag 24. august 2021, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Skælskør station
gadeside set fra sydøst. Midt i billedet, lidt til højre, ses posthuset.Torsdag 2. september 2021, Skælskør Foto: John Damsgaard-Sørensen
Vemb station, sporside fra sydøst
set fra den tidligere læssevej.Lørdag 30. juli 2022, Vemb Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rester af havnebanen i Lemvig
set mod øst.Lørdag 30. juli 2022, Lemvig Foto: John Damsgaard-Sørensen
Havnebanen / "Bjergbanen" i Lemvig
set mod vest.Lørdag 30. juli 2022, Lemvig Foto: John Damsgaard-Sørensen
Havnesporet i Lemvig set mod øst
med VLTJ's tidligere pakhus til højre, nu indrettet til el-installatør.Lørdag 30. juli 2022, Lemvig Foto: John Damsgaard-Sørensen
Trinbrættet Odense Sygehus set mod syd
med afgående togsæt på vej mod Fruens Bøge i baggrunden.Søndag 29. januar 2023, Odense Sygehus Foto: John Damsgaard-Sørensen
Odense Sygehus trinbræt
set mod nord.Søndag 29. januar 2023, Odense Sygehus Foto: John Damsgaard-Sørensen
Skælskør station, gadeside
med Movia-busser på stationsforpladsen.Lørdag 2. marts 2024, Skælskør Foto: John Damsgaard-Sørensen
Skælskør station, tidligere sporside
med (ligeledes tidligere) posthus i baggrunden til venstre. Busholdepladserne, hvor perronen førhen har ligget, er tilsyneladende blevet opgivet. Det oprindelige stationsskilt anes under perrontaget.Lørdag 2. marts 2024, Skælskør Foto: John Damsgaard-Sørensen
Skælskør station, gadeside set mod syd
med garageanlæg for Keolis' busser i baggrunden.Lørdag 2. marts 2024, Skælskør Foto: John Damsgaard-Sørensen
Korsør ny station
gadeside, set mod nordøst.Lørdag 2. marts 2024, Korsør Foto: John Damsgaard-Sørensen
Korsør ny station, gadeside
set mod nord med parkerings- og taxaholdepladser.Lørdag 2. marts 2024, Korsør Foto: John Damsgaard-Sørensen
Gilleleje station
gadeside set fra sydøst.Fredag 2. august 2024, Gilleleje Foto: John Damsgaard-Sørensen
Gilleleje station
perroner og spor set mod vest, i retning mod Kagerup og Hillerød.Fredag 2. august 2024, Gilleleje Foto: John Damsgaard-Sørensen
Gilleleje station
stationsforplads og busholdepladser.Fredag 2. august 2024, Gilleleje Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nyborg station set fra Banegårdsalleen
med nyopsat "DSB" logo på pylon i forgrunden.Tirsdag 13. august 2024, Nyborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nyborg ny station
set fra gadesiden mod nordøst.Tirsdag 13. august 2024, Nyborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nyborg ny station, gadeside
set mod nord, med cykelparkeringspladser i forgrunden.Tirsdag 13. august 2024, Nyborg Foto: John Damsgaard-Sørensen