John Damsgaard-Sørensen fotos, side 35

2558 fotos, viser #1021-1050
Tramwaje Slaskie 783

Tramwaje Slaskie 783

+ 784 på Aleja Wojciecha Korfantego i Katowice, to Konstal/MPK 105N-2K'er, oprindeligt fra Lodz.

Tirsdag 26. marts 2013, Katowice Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 3035

MPK 3035

en ombygningsvogn type EU8N på Basztowa i Kraków. Typen er oprindeligt leveret til Wien af Düwag. Da MPK overtog vognene blev der tilføjet en lavtgulvs-sektion til vognene og de blev i øvrigt ombygget fra dobbelt- til enkeltrettede vogne. I alt er ombygget 26 sådanne sporvogne.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
DBSRP TEM2-230

DBSRP TEM2-230

med tog på "sandbanerne" omkring Katowice

Tirsdag 26. marts 2013, Nær Szczakowa Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 3011

MPK 3011

som linie 3 til Nowy Biezanów på Pawia i Kraków. Sporvognen stammer oprindeligt fra Wien, men er blevet ombygget i Polen.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 827 med yderligere to Konstal 105Na-sporvogne

MPK 827 med yderligere to Konstal 105Na-sporvogne

på Basztowa i Kraków.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 408

MPK 408

med to søstervogne af typen Konstal 105Na på Basztowa i Kraków som sporvognslinje 4.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 210

MPK 210

på hjørnet af Lubicz og Westerplatte. Sporvognen er - vistnok - af type E6 og stammer oprindeligt fra Wien.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 3064

MPK 3064

på Basztowa som linje 19. Sporvognen af type GT8S blev overtaget fra Düsseldorf i 2010, sammen med en række søstervogne. I Kraków beholdt vognene deres oprindelige tyske numre. Vognen er oprindeligt bygget af Düwag i 1975.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 105

MPK 105

på hjørnet af Lubicz og Westerplatte. Sporvognen er overtaget fra Wien en gang mellem 2002 og 2010 og oprindeligt bygget af Lohner eller SGP mellem 1967 og 1969. Anhængeren er endnu ældre, bygget af Lohner mellem 1959 og 1962.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 932

MPK 932

på Westerplatte med 2 søstervogne af typen Konstal 105Na.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK sporvogn 157

MPK sporvogn 157

på Westerplatte med bivogn. Endnu en af de mange tidligere vogne fra Wien.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 2017

MPK 2017

på Westerplatte som sporvogn linje 3. Denne vogntype blev leveret direkte til Kraków i to serier i årene 1999-2003 fra Bombardier og Kiepe. Den viste vogn er af typen NGT6Kr'' fra sidste levering, bygget i 2003.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 156

MPK 156

på Lubicz med Hotel Polonia i baggrunden. Krakóws banegård ligger bag fotografen, med banegårdspladsen i højre side i forhold til billedet.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK sporvogn 3035

MPK sporvogn 3035

på Lubicz. Som det ses anvender masser af passagerer sporvejene i kraków.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 794

MPK 794

, en af de i Polen så talrige Konstal 105Na sporvogne, på Lubicz.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 158

MPK 158

på Lubicz.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 493

MPK 493

med yderligere 2 Konstal 105Na sporvogne på Lubicz.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 3030

MPK 3030

på Lubicz. Endnu en ombygget Wiener-sporvogn.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 3075

MPK 3075

på Lubicz.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 106

MPK 106

på Lubicz.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 770

MPK 770

på Lubicz. Sporvogn type 105 Na bygget af Konstal med yderligere en bivogn af samme type på slæb.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 374, sporvogn type Konstal 105 Na

MPK 374, sporvogn type Konstal 105 Na

på Lubicz. Vognen er folieret i helreklame.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 475

MPK 475

sammen med yderligere to Konstal 105 Na sporvogne på Lubicz.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
MPK 173

MPK 173

på Lubicz.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Damsgaard-Sørensen
Tramwaje Slaskie 774

Tramwaje Slaskie 774

i gaden nedenfor jernbanestationen i Chorzow Batory.

Mandag 25. marts 2013, Chorzów Batory Foto: John Damsgaard-Sørensen
PL-PKPIC AB<sup>9</sup>nou 51 51 39-70 018-8

PL-PKPIC AB9nou 51 51 39-70 018-8



Mandag 25. marts 2013, Katowice Foto: John Damsgaard-Sørensen
Tramwaje Slaskie 775

Tramwaje Slaskie 775

på Armii Krajowej i Chorzów Batory. Sporvognen er en moderniseret Konstal/MPK 105N-2K fra Lodz.

Mandag 25. marts 2013, Chorzów Batory Foto: John Damsgaard-Sørensen
Tramwaje Slaskie 766

Tramwaje Slaskie 766

på Armii Krajowej. Endnu en tidligere Lodz-sporvogn.

Mandag 25. marts 2013, Chorzów Batory Foto: John Damsgaard-Sørensen
Tramwaje Slaskie 774

Tramwaje Slaskie 774

på Armii Krajowej.

Mandag 25. marts 2013, Chorzów Batory Foto: John Damsgaard-Sørensen
Tramwaje Slaskie 678

Tramwaje Slaskie 678

på Armii Krajowej nedenfor jernbanestationen i Chorzów Batory. En Konstal/PKT 105N-2K bygget 1984, renoveret i 2000.

Mandag 25. marts 2013, Chorzów Batory Foto: John Damsgaard-Sørensen
Til top