John Damsgaard-Sørensen fotos, side 68

2559 fotos, viser #2011-2040
DSB MZ 1449

DSB MZ 1449

rangerer med G 7271 (Nyborg-Fredericia) i Odense.

Fredag 16. marts 2001, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1535

DSB ME 1535

+ ME 1533 med IR 1661 (Kh-Ar).

Fredag 16. marts 2001, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MZ 1417

DSB MZ 1417

holdende i Odense.

Mandag 5. marts 2001, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1532

DSB ME 1532

+ ME 1537 med IR 1649 (Kh-Ar) ved Krogslundsvej øst for Odense.

Fredag 2. marts 2001, Øst for Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1159

DSB MY 1159

med G 7230 (Fredericia-Odense-Nyborg)

Torsdag 22. februar 2001, Øst for Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EG 3104

DSB EG 3104

med GD 45754 (Padborg-Malmö) øst for Odense.

Torsdag 22. februar 2001, Øst for Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1159.

DSB MY 1159.

I nogle få uger i februar og marts 2001 var DSB MY 1159 trækkraft for godstogene G 7230 / G 7271 mellem Fredericia-Odense-Nyborg, til stor glæde for de lokale jernbaneentusiaster. Her er G 7271 netop ankommet fra Nyborg til Odense om aftenen.

Tirsdag 20. februar 2001, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Hensatte MY-lokomotiver

Hensatte MY-lokomotiver

ved Centralværkstedet, afventende videresalg. Fra venstre MY 1126, MY 1150, MY 1146 og MY 1153. MZ 1423 kan også ses.

Onsdag 29. november 2000, Centralværkstedet, København Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EG 3109

DSB EG 3109

med godstog fra Malmö til Københavns Godsbanegård ved Sluseholmen i København.

Onsdag 29. november 2000, Sluseholmen, København Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1522

DSB ME 1522

holdende på Godsbanegårdens maskindepot

Onsdag 29. november 2000, Københavns Godsbanegårds Maskindepot Foto: John Damsgaard-Sørensen
Siemens ME 26-08

Siemens ME 26-08

holdende ved maskindepotet ved Gb. Lokomotivet blev oprindeligt leveret som NSB Di6.668 i 1996, men da typen var meget ustabil blev de hurtigt opgivet og udrangeret igen. Maskinerne blev så istandsat i Danmark ved DSB's værksteder og malet i Århus, hvorefter de kom i drift, bl.a. ved CFL og hos NOB, hvor denne maskine kører i dag som NOB DE 2700-08.

Lørdag 7. oktober 2000, Københavns Godsbanegårds Maskindepot Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EA 3017

DSB EA 3017

+ MZ 1418 + MZ 1406 + ME 1536 under indkørsel til Odense med godstog.

Lørdag 16. september 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MK 603

DSB MK 603

med vogne fra Dalum Papirfabrik.

Mandag 5. juni 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1126

DSB MY 1126

stadig i dens "Grafitti"-bemaling. Blandt de sidste opgaver for dette lokomotiv var nedbrudsreserve i Århus. Her anvendes den som dødvægt for test-tog med de nye EG-lokomotiver.

Tirsdag 30. maj 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1126 bagerst i tog

DSB MY 1126 bagerst i tog

EG 3104 med MY 1152 + MY 1146 + MY 1150 + MY 1126 på slæb som dødvægt afgår fra Odense som tog FM 8836.

Tirsdag 30. maj 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EG 3104

DSB EG 3104

detaljer af fronten på DSB EG 3104.

Tirsdag 30. maj 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EG 3104

DSB EG 3104

under test- og lokoførerindøvelse omkring Odense, trækkende 4 overtallige MY-lokomotiver.

Tirsdag 30. maj 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EG 3104

DSB EG 3104

Bemalingen af EG'erne var oprindeligt lidt speciel, og de fik hurtigt øgenavnet "Kagedåser" blandt danske jernbaneentusiaster.

Tirsdag 30. maj 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EG 3104

DSB EG 3104

30. maj anvendte EG 31044 MY-lokomotiver som dødvægt i testtog FM 8836 til Slagelse. MY'erne var MY 1152 (tomgang) + MY 1146 + MY 1150 + MY 1126 (3 døde maskiner).

Her ses toget inden afgang i Odense.

Tirsdag 30. maj 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EA 3014

DSB EA 3014

ankommer til Odense med "Skialpin-ekspres".

Søndag 13. februar 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EA 3003

DSB EA 3003

+ ME 1514 med EN 483 (Kh-Pa) efter orkan nogle dage tidligere.

Tirsdag 7. december 1999, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1525

DSB ME 1525

- et simpelt portræt holdende i Odense en søndag. Fra 1998 begyndte anvendelsen af litra ME i Jylland/Fyn, indtil da blev de kun anvendt på Sjælland/Lolland-Falster.

Lørdag 16. oktober 1999, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MZ 1420

DSB MZ 1420

- simpelt portræt i solen...

Lørdag 9. oktober 1999, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
OHJ-HTJ Ym 55 + Ys 255

OHJ-HTJ Ym 55 + Ys 255

i spor 5 i Slagelse. * Datoen er usikker, da mine noter er mangelfulde

Torsdag 29. juli 1999, Slagelse Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Køf 267

DSB Køf 267

holder en pause imellem rangerarbejdet i Ringsted.

Torsdag 1. juli 1999, Ringsted Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Habins-y 31 86 278 3 002-5

DSB Habins-y 31 86 278 3 002-5

holdende i morgensol i Odense.

Tirsdag 22. juni 1999, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MZ 1401

DSB MZ 1401

rangerer i Odense. Det ser ud som om bemalingen er blevet lappet adskillige gange, mange af de gamle MZ-lokomotiver så sådan ud på deres gamle dage.

Onsdag 16. juni 1999, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1509

DSB ME 1509

med regionaltog til Nykøbing F. gør holdt i Roskilde.

Tirsdag 15. juni 1999, Roskilde Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1520

DSB ME 1520

fik den ene ende smadret ved Regstrup-ulykken i 1998. Da den kom tilbage i drift fra omkring marts 1999 var den blevet omlakeret i den ende som kan ses på fotoet, mens det andet førerrum stadig var afbleget og beskidt...

Tirsdag 15. juni 1999, Roskilde Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EA 3014

DSB EA 3014

med regionaltog fra Roskilde til København H. afventer afgang.

Tirsdag 15. juni 1999, Roskilde Foto: John Damsgaard-Sørensen
Til top