John Damsgaard-Sørensen fotos, side 19

2509 fotos, viser #541-570
DB Cargo Bulgaria 86 012-2

DB Cargo Bulgaria 86 012-2

(EVN nr. 91 52 31 86 012-2), tidligere Railion / DSB EA 3012. I Rumænien bar lokomotivet fra 2010 og nogle år frem nummeret 91 53 0 465 002-0. Lokomotivet er omlakeret i DB's flotte Verkehrsrot bemaling.

Mandag 8. august 2016, Pirdop Foto: John Damsgaard-Sørensen
BG-BDZPP By 50 52 2143 016-6

BG-BDZPP By 50 52 2143 016-6

2. klasse tidligere østtysk personvogn.

Mandag 8. august 2016, Plovdiv Foto: John Damsgaard-Sørensen
BG-BDZTP Fals 31 RIV 52 6650 709-6

BG-BDZTP Fals 31 RIV 52 6650 709-6



Søndag 7. august 2016, Sofia Foto: John Damsgaard-Sørensen
BDŽ 46 211-9

BDŽ 46 211-9

på hovedbanegården i Sofia med persontog. Lokomotivet er oprindeligt bygget af Electroputere i Craiova, Rumænien som BDŽ 46 011-0 i 1986 med byggenummer 877. I forbindelse med modernisering omkring årtusindeskiftet af Koncar i Zagreb, Kroatien, blev 20 lokomotiver ombygget og fik ændret numre.

Søndag 7. august 2016, Sofia Foto: John Damsgaard-Sørensen
BDŽ Cargo 43 544-6

BDŽ Cargo 43 544-6

med godstog på hovedbanegården i Sofia.

Søndag 7. august 2016, Sofia Foto: John Damsgaard-Sørensen
BDŽ Cargo 43 544-6 på hovedbanegården i Sofia.

BDŽ Cargo 43 544-6 på hovedbanegården i Sofia.

Lokomotivet er bygget af Skoda i 1974 som fabriksnummer 6580.

Søndag 7. august 2016, Sofia Foto: John Damsgaard-Sørensen
BG-BDZ Fals 31 RIV 52 6650 015-8

BG-BDZ Fals 31 RIV 52 6650 015-8



Søndag 7. august 2016, Sofia Foto: John Damsgaard-Sørensen
BG-BDZTP Fals 31 RIV 52 6651 478-7

BG-BDZTP Fals 31 RIV 52 6651 478-7



Søndag 7. august 2016, Sofia Foto: John Damsgaard-Sørensen
DB Cargo Bulgaria 86 017-1 (ex. DSB EA 3017)

DB Cargo Bulgaria 86 017-1 (ex. DSB EA 3017)

holdende ved hovedbanegården i Sofia sammen med DBCBG 86 019 (ex. DSB EA 3019). Billedet er taget igennem et vindue fra et passerende tog, derfor den tvivlsomme kvalitet!

Søndag 7. august 2016, Sofia Foto: John Damsgaard-Sørensen
BDZ 77 009-9 klar til afgang fra Septemvri

BDZ 77 009-9 klar til afgang fra Septemvri

med smalsporstog på 760mm-banen mod Dobrinishte. Det dieselhydrauliske lokomotiv er bygget af 23. August/FAUR som fabriksnummer 25333 i 1988.

Søndag 7. august 2016, Septemvri Foto: John Damsgaard-Sørensen
BDZ 75 006-7

BDZ 75 006-7

med tog fra Dobrinishte til Septemvri ankommer til Varvara. Det smalsporede diesellokomotiv er bygget af Henschel i 1965 som fabriksnummer 31138.

Søndag 7. august 2016, Varvara Foto: John Damsgaard-Sørensen
BDŽ 31 009-8

BDŽ 31 009-8

Desiro el-togsæt ankommer til Septemvri.

Søndag 7. august 2016, Septemvri Foto: John Damsgaard-Sørensen
DBCBG 346 677-8 + 345 108-5

DBCBG 346 677-8 + 345 108-5

ved kalkværk nær Ognianovo, set fra passerende tog.

Søndag 7. august 2016, Ognianovo Foto: John Damsgaard-Sørensen
DBCBG 346 677-8 + 345 108-5

DBCBG 346 677-8 + 345 108-5

ved kalkværk i Ognianovo.

Søndag 7. august 2016, Ognianovo Foto: John Damsgaard-Sørensen
BDZ 44 099-0

BDZ 44 099-0

netop ankommet til Plovdiv med tog fra Sofia.

Søndag 7. august 2016, Plovdiv Foto: John Damsgaard-Sørensen
BDŽ 61 013-9

BDŽ 61 013-9

elektrisk rangerlokomotiv bygget af Skoda 1994, byggenummer 8876, på banegården i Plovdiv.

Søndag 7. august 2016, Plovdiv Foto: John Damsgaard-Sørensen
OSE A-458 + A-504

OSE A-458 + A-504

på banegården i Thessaloniki.

Lørdag 6. august 2016, Thessaloniki Foto: John Damsgaard-Sørensen
OSE A 504 + A-458

OSE A 504 + A-458

afventer udkørsel fra banegården i Thessaloniki. Til venstre i billedet ankommer OSE A-463 + A-451 og helt til venstre ses rangerlokomotivet OSE A-121.

Lørdag 6. august 2016, Thessaloniki Foto: John Damsgaard-Sørensen
OSE A-451 + A-463

OSE A-451 + A-463

på banegården i Thessaloniki.

Lørdag 6. august 2016, Thessaloniki Foto: John Damsgaard-Sørensen
OSE A 504

OSE A 504

+ A-458 (forrest) afgår fra Thessaloniki som tomme maskiner.

Lørdag 6. august 2016, Thessaloniki Foto: John Damsgaard-Sørensen
OSE 460-103

OSE 460-103

5-vogns elektrisk "Desiro"-togsæt afgår fra Thessaloniki og passerer et personvognsdepot umiddelbart vest for stationen. I forgrunden ser man blandt andet hensatte sovevogne.

Lørdag 6. august 2016, Thessaloniki Foto: John Damsgaard-Sørensen
Påskrifter på BG-BDZPP Bcm 51 52 50-80 713-5

Påskrifter på BG-BDZPP Bcm 51 52 50-80 713-5

2. klasse liggevogn

Lørdag 6. august 2016, Thessaloniki Foto: John Damsgaard-Sørensen
BG-BDZPP Bcm 51 52 50-80 713-5

BG-BDZPP Bcm 51 52 50-80 713-5

bulgarsk liggevogn i stamme med bulgarske og rumænske vogne, holdende på banegården i Thessaloniki i Grækenland.

Lørdag 6. august 2016, Thessaloniki Foto: John Damsgaard-Sørensen
DBAG 245 024

DBAG 245 024

med Sylt Shuttle autotog passerer Klanxbüll på vej fra Westerland til Niebüll.

Søndag 19. juni 2016, Klanxbüll Foto: John Damsgaard-Sørensen
Arriva AR 2049 B

Arriva AR 2049 B

+ AR 2049 A gør et kort ophold i Skærbæk på vej fra Esbjerg til Tønder / Niebüll.

Søndag 19. juni 2016, Skærbæk Foto: John Damsgaard-Sørensen
Ferrocarril de Sóller No. 2

Ferrocarril de Sóller No. 2

rangerer i remise på smalspors-stationen i Palma de Mallorca.

Torsdag 16. juni 2016, Palma de Mallorca Foto: John Damsgaard-Sørensen
Malus trolje Tm<sup>III</sup> 9511

Malus trolje TmIII 9511

holdende på pladsen i Odense. Bygget af RACO 1982, Fabr. No 1879, EVN 99 86 9281 511-6. Desværre er troljen slemt grafittihærget, men billedet må alligevel tjene som dokumentation for eftertiden for hvor galt det kan se ud...

Tirsdag 31. maj 2016, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
NEG MZ 1439

NEG MZ 1439

(indlejet af Captrain) med KLT Y2R 1383 som RM 96647 (Gl-Pa) passerer Marslev kl. 17.12.

Lørdag 28. maj 2016, Marslev Foto: John Damsgaard-Sørensen
Strukton 37 84 NL-SRM 4717 106-7 Sps

Strukton 37 84 NL-SRM 4717 106-7 Sps



Lørdag 28. maj 2016, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Strukton 33 80 D-SRM 3998 023-4 Res

Strukton 33 80 D-SRM 3998 023-4 Res

læsset med container

Lørdag 28. maj 2016, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Til top