Vis fotos efter stednavn: Maribo
80 fotos
Godsvogne
holdende i Maribo spor 2, afventende godstoget fra Nakskov videre til Nykøbing F.Torsdag 25. april 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 33
ankommer til Maribo med godstog fra Nakskov til Nykøbing F. Lollandsbanens store MaK-diesellokomotiv blev i daglig tale kaldet "Jumbo".Torsdag 25. april 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 33
rangerer i Maribo med godstog fra Nakskov til Nykøbing F.Torsdag 25. april 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ MT 1
motortrolje med kran holdende ved baneafdelingen i Maribo.Torsdag 25. april 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 32
med godstog fra Nykøbing F. til Nakskov i Maribo.Mandag 6. maj 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 7
ved pakhuset i Maribo. Triangel-motorvognen blev lejlighedsvist brugt til rangering af vogne til og fra pakhuset; i mine år boende i Maribo oplevede jeg den kun i drift én eneste gang, før den blev solgt for bevaring ved veteranbanen i Bryrup.Lørdag 11. maj 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ 3-vogns Y-tog
afgår mod Nykøbing F. fra Maribo station (set bagfra). I baggrunden til højre ses Lollandsbanens værksted.Mandag 9. september 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Hjælpevogn 1
hensat bag værkstedet i Maribo.Mandag 9. september 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ev 93
holdende ved værkstedet i Maribo i lavtstående vintersol.Mandag 20. januar 1986, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 15
holdende ved værkstedet i Maribo, sammen med LJ M 13 II.Tirsdag 18. marts 1986, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 31
holdende ved værkstedet i Maribo, flot nyrevideret efter en tur til Frichs i Århus for udskiftning af motorer.Tirsdag 29. april 1986, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Ph 50 86 90-44 210-0
bagerst i tog 1036. Normalt medfølger kun en postvogn i toget, men på grund af en afsporing uden for Maribo dagen før, kunne postvognen fra dagen før ikke fremføres. Derfor gik der to vogne med i toget denne aften. Desværre havde jeg ikke åndsnærværelse nok til at tage et billede af hele oprangeringen.Tirsdag 29. april 1986, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 13 II
holdende udrangeret ved remisen i Maribo. Rangertraktoren var oprindeligt leveret fra Fowler til Fjerritslev-Frederikshavn Jernbane i 1952, herfra kom til den Hjørring Privatbaner i 1969. Lollandsbanen købte samtidig en søstertraktor fra FFJ (LJ M 13 I), som indtil 1978 rangerede i Sakskøbing. Imidlertid blev denne beskadiget i 1978, hvorfor LJ købte HP's traktor. Den rangerede herefter også i Sakskøbing indtil indkøb af brugte Köf II-traktorer fra Tyskland i 1985. Samme år som billedet er taget blev begge Fowler-traktorer ophugget i Maribo.Onsdag 18. juni 1986, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
Lollandsbanen M 32
holdende ved værkstedet i Maribo. Lokomotiv-typen med kælenavnet "Marcipanbrød" blev bygget af Frichs i Aarhus i 1952.Fredag 8. august 1986, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB traktor 143
holdende foran remisen i Maribo, for nyligt udrangeret fra DSB og overtaget af Dansk Jernbane-Klub Museumsbanen Maribo-Bandholm for bevaring.Onsdag 7. januar 1987, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 13'''
ommalet for nyligt, ved værkstedet i Maribo.Lørdag 23. maj 1987, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB traktor 143
rangerer med gamle vogne ved Dansk Jernbane-Klub Museumsbanen Maribo-Bandholm's 25-års jubilæum.Søndag 7. juni 1987, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 33
"Jumbo" foran Lollandsbanens værksted i Maribo.Tirsdag 20. oktober 1987, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 10
stod i mange år hensat som reservedelslager ved remisen i Maribo, efter havari i 1979. Til sidst blev lokomotivet ophugget på stedet for indvinding af reservedele til MBJ´s LJ M 9. Lokomotivet var et af 3 "Firkantede" bygget af Frichs til Lollandsbanen, lokalt populært kaldet "Kanariefuglene".Mandag 16. november 1987, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
DB V200 007
med Verein Lübecker Verkehrsfreunde e.V. udflugtstog fra Lübeck. På Lollandsbanen havde toget forspand af et af LJ´s Marcipanbrød.Søndag 13. december 1987, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ HJ 125
holdende ved værkstedet i Maribo. Original-billedet er meget skævt, så der er rettet lidt op på styrtende linjer, derfor mangler lidt hjørner nederst til højre.Søndag 13. december 1987, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ HJ 127
ved Lollandsbanens værksted i Maribo. Vognen blev sammen med en række "søskende" brugt som lagervogne af Bafd. i mange år.Søndag 13. december 1987, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ 304
, ex DSB 40 86 943 2 219-4 ex Elo, ex Pb. På et tidspunkt som tjenestegodsvogn har den fået nedskåret vognsiderne.Mandag 21. december 1987, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB 40 86 950 1 421-2
tidligere DSB Kbs-vogn ombygget til skinnetransportvognTorsdag 14. januar 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Hims 21 86 211 4 062-1
lukket godsvogn med skydevægge.Mandag 18. januar 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJJ M 33
med eftermiddagsgodstoget mod Nykøbing F. I Maribo er blandt andet blevet optaget en stribe skinnetransportvogne, så toget er på hele 25 vogne.Onsdag 20. januar 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 32
med sporombygningstog i Maribo, holdende i løbet af dagen og afventende nattens arbejde.Onsdag 27. januar 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Hbis 01 86 225 0 140-3
skydevæggevogn. En af min allerførste sort/hvid-film, som er noget grovkornet i det!.Onsdag 27. januar 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 33
med morgengodstoget fra Nykøbing F. til Nakskov, inklusive tomme personvogne fra P 1008.Onsdag 24. februar 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 11
med DB Rs-vogn læsset med gødning i sække på vej mod Bandholm passerer Hunse Å nær MariboMandag 28. marts 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB SSR 531
Plasser & Theurer 1986/792, Type 08-275 UnimatMandag 28. marts 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 11 med rangertræk til Holeby
ved overskæringen for Rødbyvej.Mandag 28. marts 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 9
er netop blevet overdraget til DJK/Museumsbanen, efter at have kørt særtog fra Nakskov til Maribo. Samme dag blev MBJ's vognhal i Maribo indviet.Onsdag 11. maj 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 33
har trykket eftermiddagsgodstoget ud af Holebysporet vest for Maribo, da det var for langt til overhaling i Maribo. På billedet passeres godstoget af Lynettetog på vej mod Nykøbing F.Torsdag 19. maj 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB SOK 577
Oprindeligt leveret som ballastfordeler DSB BF 1 i 1968 (Plasser USP3000, 27/1968), i 1977 ombygget til motortrolje for svejsekolonnen og i 1988 forsynet med ny førerkabine, som ses på fotoet.Mandag 6. juni 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Gms-t 42 86 137 0 001-5
lukket godsvognFredag 10. juni 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 16
har kørt godsvogne fra Sakskøbing til Maribo, hvor slæberen med LJ M 33 tog dem med til Nykøbing F. Til gengæld blev de 5 bagerste sukkervogne sat af, og dem tog M 16 efterfølgende med retur til Sx.Torsdag 11. august 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
Ex DSB Gs 01 86 120 1 842-6
bevaret som lagervogn ved Museumsbanen MBJTirsdag 16. august 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 9
+ MBJ Uc 2 + GDS C 31 klar til afgang fra Maribo 12.45.Lørdag 10. september 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB SR 509a
tidligere "Rumpeged" bivogn for skinnebus.Lørdag 19. november 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
Holeby-banen set mod syd-vest
fra viadukten for Vestre Landevej i Maribo. Til venstre ses sidespor for K. B. Engelsen (tidligere Maribo sukkerfabrik).Mandag 21. november 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 11 med godsvogn
nærmer sig Maribo fra Holeby.Mandag 21. november 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 14 med udflugtstog for tyske jernbaneentusiaster
(oprangeret af to LJ ex. Bg-vogne) holder ved perron i Maribo.Lørdag 6. maj 1989, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 14 under omløb
i forbindelse med fremførsel af udflugtstog fra Nykøbing F. til Maribo.Lørdag 6. maj 1989, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1157
med regionaltog til Nakskov umiddelbart vest for Maribo. I forgrunden Holebybanens spor.Torsdag 23. november 1989, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 13
holdende med ballastvogne ved læsserampen ved DJK's remise i Maribo.Onsdag 16. maj 1990, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 34
afgår fra Maribo til Nakskov med tomt materieltog med Bg-vognene LJ 75, LJ 79, LJ 78 og LJ 77.Torsdag 30. august 1990, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 35
under omlakering på Lollandsbanens malerværksted i Maribo.Torsdag 11. oktober 1990, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 34
afgår fra Maribo med godstog til Nakskov. Forrest i toget går Bg-vogne fra morgenens skoletog, P 1008. Viadukten over Maglemervej er under udskiftning, derfor den manglende ballast i Holebysporet i forgrunden.Torsdag 11. oktober 1990, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 34
med P 1008 (Nsk-Nf) lige vest for Maribo.Mandag 15. oktober 1990, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 35
med P 1008 (Nsk-Nf) ved Erikstrup mellem Ryde og Maribo.Mandag 18. marts 1991, Erikstrup Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 31
med sporombygningstog på Lollandsbanen en tidlig forårsaften i Maribo.Torsdag 4. april 1991, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 35
+ LJ 78 + LJ 75 afgår fra Maribo med P 1008, mens LJ Ys 84 + Ym 63 + Ys 83 + Ym 62 netop er ankommet i spor 1.Tirsdag 25. juni 1991, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB trolje 48
bevaret ved DJK/MuseumsbanenSøndag 13. april 2003, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pakhuset ved Maribo station
set fra gadesiden.Lørdag 9. juni 2012, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
Maribo station, gadeside fra sydvest.
Der flages i anledning af Museumsbanens 50-års jubilæum.Lørdag 9. juni 2012, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
Maribo station, gadeside fra syd
med busholdepladser på forpladsen.Lørdag 9. juni 2012, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
RT MF 1002
med tog fra Nakskov til Nykøbing F. ved perron i Maribo.Lørdag 9. juni 2012, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
Maribo station, sporside fra nordøst
set fra perronen for spor 2-3.Søndag 9. september 2012, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
RT MT 4
motortrolje, ex. DSB / BS / BDK trolje 154.Lørdag 20. juni 2015, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 1 rangerer i Maribo
i forbindelse med lokomotivets 100 års fødselsdag.Onsdag 21. juli 2021, Maribo Foto: Jan Pedersen
LJ M 1 afgår fra Maribo mod Bandholm
med museumstog i anledning af lokomotivets 100 års fødseldag. I baggrunden ses kirketårnet på Sankt Birgitta Kirke.Onsdag 21. juli 2021, Maribo Foto: Jan Pedersen
LJ M 1 ved Museumsbanens remise
MBJ holdt fødselsdag i anledning af at "Svenskeren" blev 100 år.Onsdag 21. juli 2021, Maribo Foto: Jan Pedersen
LJ M 1 ved remisen i Maribo.
Museumsbanen fejrede fødselsdag i anledning af at lokomotivet LJ M 1 Svenskeren blev 100 år.Onsdag 21. juli 2021, Maribo Foto: Jan Pedersen