EBW Cargo fotos
4 fotos
EBW Cargo V150.04
med 15 danske Fccs-ballastvogne holder lige nord for Fårhus i forbindelse med sporombygningen mellem Tinglev og PadborgLørdag 20. august 2005, Fårhus Foto: John Damsgaard-Sørensen
EBW Cargo V270.08
Tyske DB Netz AG fornyede fra 21. juli til 1. september 2008 mere end 10 kilometer spor på den 22,5 km. lange dobbeltsporede strækning mellem Kiel og Neumünster. I den forbindelse blev skinner og sveller udskiftet, ligesom ballast blev renset. De omkring 13 mio. Euro dyre arbejder blev bevist lagt i sommerferien, for at mindske virkningerne for skole- og arbejdspendlere. Under sporarbejderne kunne flere sporafsnit kun anvendes i et spor hvorfor regionaltrafikken var stærkt indskrænket. Iforbindelse med sporarbejderne ses EBW-Cargo V270.08 (ex. DB 221 105) med et ballasttog ved Kie-Meimersdorf. ICE 677 fra Kiel til Karlsruhe kører derfor på venstre spor. V270.08 (Krauss Maffei 18997/1965) blev grundigt saneret i Arrivas's værksted i Neustrelitz i 2007. Før dette blev den genimporteret i 2002 af Prignitzer Eisenbahngesellschaft mbH sammen med 19 andre ex. DB BR 221 fra de græske statsbaner, OSE.Torsdag 24. juli 2008, Kiel-Meimersdorf Foto: Matthias Krause
EBW Cargo V200.21
(LKM 280113/1697) holder sammen med Dreischwellenstopfmaschine 09-3X nr. 97 40 71 504 17-5 fra sporombygningsfirmaet Leonard Weiss i Kiel-Meimersdorf. Lokomotivet blev oprindeligt leveret til Chemische Kombinat Buna som Buna Lok 204 i 1968 sammen med tre søstermaskiner BR V 180 C’C’. De adskiller sig i forhold til Deutsche Reichsbahn seriemaskinerne V 180.2-4 ved ikke at have varmekedler og kun at have maksimalhastighed på 85 km/y t.Lørdag 9. august 2008, Kiel-Meimersdorf Foto: Matthias Krause
EBW Cargo V300.10
(Lugansk 0681/1976) forlader Kiel-Meimersdorf i retning af sporombygning på vej mod Bordesholm. V300.10 er ex. DR 132/DB 232 446.Lørdag 16. august 2008, Kiel-Meimersdorf Foto: Matthias Krause