NOB fotos
22 fotos
NOB VT 301
på testkørsler mellem Kiel Süd og Schönberg.Tirsdag 4. juli 2000, Muxall Foto: Sven Ullrich
NOB VT 301
på testkørsler mellem Kiel Süd og Schönberg.Tirsdag 4. juli 2000, nær Bw Kiel-Süd Foto: Sven Ullrich
NOB testkørsel med nye togsæt
mellem Hamburg og Sylt.2005, Mellem Niebüll og Husum Foto: Hans Christian Davidsen
NOB testkørsel med nye togsæt
mellem Hamburg og Sylt.Lørdag 10. september 2005, Hamburg Hbf. Foto: Hans Christian Davidsen
NOB testkørsel med nye togsæt
mellem Hamburg og Sylt.Lørdag 10. september 2005, Hamburg Hbf. Foto: Hans Christian Davidsen
NOB DE 2700-01
foran NOB 80517 (Westerland – Hamburg).Søndag 12. marts 2006, nær Lehnshallig Foto: Matthias Krause
NOB Bombardier Niederflurwagen
på NOB-depotet i HusumTirsdag 2. maj 2006, Husum Foto: Hans Christian Davidsen
NOB DE2000-01
med "umgeleiteten" NOB 80516 til Westerland.Søndag 20. august 2006, Ved Jübek Foto: Matthias Krause
NOB DE2700-04
på vej til Vossloh-fabrikken i Kiel-Freidrichsort.Søndag 3. september 2006, Kiel-Freidrichsort Foto: Matthias Krause
NOB MaK DE 2700-05
passerer det tidligere standsningssted Kiel-Wellingdorf på den nedlagte Kiel-Schönberger Eisenbahn (KSE) (på vej fra Kieler Ostuferhafen til Rangierbahnhof Kiel-Meimersdorf med to godsvogne). Lokomotivet er udlejet til Seehafen Kiel GmbH& Co.KG (SK) på grund af lokomotivmangel. Lokomotivet er ex. NSB Di 6.665.Torsdag 24. maj 2007, Kiel-Wellingdorf Foto: Matthias Krause
NOB DE 2700-03
hensat i Kiel-Wik. Den tidligere NSB Di 6.663 var i Kiel for reparationer.Onsdag 1. august 2007, Kiel-Wik Foto: Matthias Krause
NOB DE 2700-08
og DE 2700-06 i Kiel-Wik. DE 2700-08 er i Kiel for reparationer, mens DE 2700-06 er indlejet af Seehafen Kiel og bærer Logoet fra Seehafen Kiel, som er klæbet over NOB-Logoet.Lørdag 23. februar 2008, Kiel-Wik Foto: Matthias Krause
NOB DE 2700-11
og NOB DE 2700-04 holdende i Kiel-Wik. NOB MaK DE2700-04 ttrak 16.05.2008 NOB MaK DE2700-11 fra NOB's maskindepot i Husum til Kiel-Wik. Seehafen Kiel GmbH & Co. KG.'s værksted, beliggende direkte ud til Nord-Ostsee-Kanal, bliver regelmæssigt brugt til reparationsarbejde på de tidligere NSB Di 6 lokomotiver.Søndag 18. maj 2008, Kiel-Wik Foto: Matthias Krause
NOB DE 2700-08
tilhørende Nord-Ostsee-Bahn er på vej til Westerland.2008, Klanxbüll Foto: Hans Christian Davidsen
NOB DE 2700-08 i Klanxbüll
med regionaltog på vej til Westerland.2008, Klanxbüll Foto: Hans Christian Davidsen
Nord-Ostsee-Bahns depot
med mange maskiner. Materiellet er fra venstre: • NOB Diesellok MaK De 2700 • NOB Dispolok ER 20-001 • NOB Diesellok ER 20 • NOB Diesellok ER 20 • NOB Dispolok ER 20-001Mandag 28. marts 2011, Husum Foto: Hans Christian Davidsen
NOB ER 20-011
med et af de sidste NOB-tog mod Westerland afgår fra Niebüll. Dagen efter overtog DBAG regionaltogene mellem Hamburg-Altona og Westerland/Sylt. Hvis man kigger godt efter kan der i førerrumsvinduet ses et skilt "2003 - NOB - 2016".Lørdag 10. december 2016, Niebüll Foto: John Damsgaard-Sørensen
NOB 245 213-4
med tog til Westerland/Sylt afgår fra Niebüll. Da de sædvanlige married-pair vogne var grounded på grund af tekniske problemer, blev der anvendt forskellige erstatnings-togstammer på Marschbahn i efteråret/vinteren 2016. På billedet er toget efter TRAXX-lokomotivet oprangeret D-BTEX Bom 024 56 80 21-80 090-5 + D-BTEX Bom 024 56 80 21-80 084-8 + D-BTEX Bom 024 56 80 21-80 091-3 + D-BTEX Bom 024 56 80 21-80 087-1 + D-BTEX Bomz 024 56 80 21-90 522-5 med NOB 245 208-4 bagerst. Det var i øvrigt sidste dag med NOB som operatør på Marschbahn.Lørdag 10. december 2016, Niebüll Foto: John Damsgaard-Sørensen