John Damsgaard-Sørensen fotos, side 37
2558 fotos, viser #1081-1110
DSB ME 1516
afgår fra København H. med dobbeltdækkertog.Torsdag 25. oktober 2012, København H. Foto: John Damsgaard-Sørensen
"Det Gule Palæ"
eller "Post F" som er det officielle navn.Lørdag 6. oktober 2012, Københavns Godsbanegård Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Køf 269
ved CentralværkstedetLørdag 6. oktober 2012, Centralværkstedet, København Foto: John Damsgaard-Sørensen
DBAG 605 510-6
kører fra færge til perron, inden afgang videre mod København.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rester af roebanespor
på bro over Fugleflugtslinjen mellem Nykøbing F. og Rødby Færge.Søndag 9. september 2012, Nær Torslunde Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Havn (LJ)
stationsbygningen set fra gadeside.Søndag 9. september 2012, Rødby Havn Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nakskov station stationsbygningen
gadeside, set fra sydøstSøndag 9. september 2012, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nakskov
stationsbygningen, indgangsparti set fra gadesiden.Søndag 9. september 2012, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Spodsbjerg station
gadeside. Bygningen huser i dag administration for "Færgen" færgeselskabet.Søndag 9. september 2012, Spodsbjerg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Søllested
venteskur set fra gadesiden.Søndag 9. september 2012, Søllested Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
stationsbygningen set fra sporsiden mod syd. På taget kommandoposten tilføjet i slutningen af 1980'erne.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
station set fra sporsiden mod syd.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detaljer af stationsbygningen og kommandopost.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detaljer af indgangsparti fra perron.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detaljer af indgangspartier fra perron. Ud over de styrtende linjer i billedet bemærker man standard-betonmodulerne, som datidens stationer rundt om i landet blev bygget af.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detalje af indgangen til ventesalen fra perron. "Træd her".Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
Perrontunnel fra parkeringsplads til ventesal. Her stinker som regel af pis!Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
stationsbygningen set fra parkeringspladsen mod sydøst.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Holeby station gadeside
set fra syd-øst. Bygningen anvendes til loppemarked.Søndag 9. september 2012, Holeby Foto: John Damsgaard-Sørensen
Holeby station
detalje af retiradebygning mod sporsiden.Søndag 9. september 2012, Holeby Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsekspedition og pakhus i Rødby Færge
set fra sporsiden / syd-øst.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pakhuset i Rødby Færge
set fra sporsiden.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsekspeditionsbygning i Rødby Færge.
set fra syd-øst.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsekspedition og pakhus med læsseramper
i Rødby Færge, set fra syd. Man bemærker nedgangen til sikringsrum under bygningerne; sådanne var obligatoriske da bygningerne blev opført midt under den kolde krig.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pakhus og læsseramper
i Rødby Færge, set mod nord.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Læsseramper og pakhus i Rødby Færge.
Sporene er for længst optaget, forhåbentlig har de fundet genanvendelse ved forskellige danske jernbaneklubber.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen