John Damsgaard-Sørensen fotos, side 74
2509 fotos, viser #2191-2220
DB 218 263-2
med lille persontog afventer afgang i Uelzen.Tirsdag 16. juli 1991, Uelzen Foto: John Damsgaard-Sørensen
DB MDyg 986 50 80 92-11 832-4
Behelfs Gepäckpackwagen bygget i 1950'erne ved genbrug af vognkasser fra ældre to-akslede pakvogne og ældre svanehals-bogier.Tirsdag 16. juli 1991, Uelzen Foto: John Damsgaard-Sørensen
Litreringer på DB MDyg 986 50 80 92-11 832-4
Tirsdag 16. juli 1991, Uelzen Foto: John Damsgaard-Sørensen
DB 151 016-3 solo passerer Uelzen.
Lokomotivet er stadig i den oprindelige grønne bemaling.Tirsdag 16. juli 1991, Uelzen Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 199 874-9
såkaldt "Harzkamel", på grund af det kluntede udseende med "puklen". Lokomotivet blev leveret til Deutsche Reichsbahn som 110 874-5 i 1976, bygget af LEW med fabriksnummer 15392. Ved ombygning i 1990 med nye 3-akslede bogier for 1.000 mm smalspor opstod flere af disse kolosser, som anvendes på smalsporsbanerne i Harzen. Når man ser pakvognen bag lokomotivet ses tydeligt forskellen på størrelse af "normalt" smalsporsmateriel og disse store diesellokomotiver Baureihe 199.8.Mandag 15. juli 1991, Gernrode Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 112 847-9
holdende med persontog på banegården i Gernrode.Mandag 15. juli 1991, Gernrode Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 7236-5
ved maskindepotet i Wernigerode.Søndag 14. juli 1991, Wernigerode Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 112 377-7 og DR 112 337-1
holdende med persontog på banegården i Wernigerode.Søndag 14. juli 1991, Wernigerode Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 110 619-4
med persontog på banegården i Güsten.Fredag 12. juli 1991, Güsten Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 110 619-4 med persontog
med blandt andet 3-akslet reko-pakvogn.Fredag 12. juli 1991, Güsten Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 118 619-6 med godstog
passerer Berlin-Wannsee.Onsdag 10. juli 1991, Berlin-Wannsee Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 132 499-5
ankommer med godstog af Es-vogne til Perleberg.Tirsdag 9. juli 1991, Perleberg Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 110 557-6
ankommer med tog til Perleberg. I forgrunden venter skolebørn og Reichsbahn personale i tidstypisk tøj på toget.Tirsdag 9. juli 1991, Perleberg Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 50 3624 og 50 3685
holdende udrangeret ved smalsporsværkstedet i Perleberg. Begge lokomotiver er sidenhen blevet istandsat og kommet i drift ved Dampflokfreunde Salzwedel.Tirsdag 9. juli 1991, Perleberg Foto: John Damsgaard-Sørensen
DB 928 209-9
+ 628 209-6 afgår fra Dannenberg Ost med tog til Lüneburg kl. 18.30.Mandag 8. juli 1991, Dannenberg Ost Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 110 823-2
holdende med persontog til Wittenberge ved perron i Salzwedel.Mandag 8. juli 1991, Salzwedel Foto: John Damsgaard-Sørensen
Danisco Köf
Gmeinder 5175/1960, tidligere DB Köf II 6541 / 323 741-9.Tirsdag 25. juni 1991, Sakskøbing Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 35
+ LJ 78 + LJ 75 afgår fra Maribo med P 1008, mens LJ Ys 84 + Ym 63 + Ys 83 + Ym 62 netop er ankommet i spor 1.Tirsdag 25. juni 1991, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 35
afventer krydsning i Grænge med godstog (medførende vogne fra P 1008).Tirsdag 25. juni 1991, Grænge Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ym 62
+ Ys 82 afgår fra Grænge. I baggrunden ses LJ M 35 med godstog.Tirsdag 25. juni 1991, Grænge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MZ 1461
med internationalt tog klar til afgang fra Rødby Færge.Fredag 31. maj 1991, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Køf-rangertraktor 276
rangerer med Tdgs-vogne til Sukkerfabrikken.Torsdag 23. maj 1991, Nykøbing F. Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MR 4003 + MRD 4203
holdende i Nykøbing F. Til højre ses Baneafdelingens troljer 225 og 124 ved drejeskiven og den tidligere remise for SNNB.Torsdag 23. maj 1991, Nykøbing F. Foto: John Damsgaard-Sørensen