John Damsgaard-Sørensen fotos, side 68
2557 fotos, viser #2011-2040
DSB ME 1535
+ ME 1533 med IR 1661 (Kh-Ar).Fredag 16. marts 2001, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1532
+ ME 1537 med IR 1649 (Kh-Ar) ved Krogslundsvej øst for Odense.Fredag 2. marts 2001, Øst for Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1159
med G 7230 (Fredericia-Odense-Nyborg)Torsdag 22. februar 2001, Øst for Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EG 3104
med GD 45754 (Padborg-Malmö) øst for Odense.Torsdag 22. februar 2001, Øst for Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1159.
I nogle få uger i februar og marts 2001 var DSB MY 1159 trækkraft for godstogene G 7230 / G 7271 mellem Fredericia-Odense-Nyborg, til stor glæde for de lokale jernbaneentusiaster. Her er G 7271 netop ankommet fra Nyborg til Odense om aftenen.Tirsdag 20. februar 2001, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Hensatte MY-lokomotiver
ved Centralværkstedet, afventende videresalg. Fra venstre MY 1126, MY 1150, MY 1146 og MY 1153. MZ 1423 kan også ses.Onsdag 29. november 2000, Centralværkstedet, København Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EG 3109
med godstog fra Malmö til Københavns Godsbanegård ved Sluseholmen i København.Onsdag 29. november 2000, Sluseholmen, København Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1522
holdende på Godsbanegårdens maskindepotOnsdag 29. november 2000, Københavns Godsbanegårds Maskindepot Foto: John Damsgaard-Sørensen
Siemens ME 26-08
holdende ved maskindepotet ved Gb. Lokomotivet blev oprindeligt leveret som NSB Di6.668 i 1996, men da typen var meget ustabil blev de hurtigt opgivet og udrangeret igen. Maskinerne blev så istandsat i Danmark ved DSB's værksteder og malet i Århus, hvorefter de kom i drift, bl.a. ved CFL og hos NOB, hvor denne maskine kører i dag som NOB DE 2700-08.Lørdag 7. oktober 2000, Københavns Godsbanegårds Maskindepot Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EA 3017
+ MZ 1418 + MZ 1406 + ME 1536 under indkørsel til Odense med godstog.Lørdag 16. september 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MK 603
med vogne fra Dalum Papirfabrik.Mandag 5. juni 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1126
stadig i dens "Grafitti"-bemaling. Blandt de sidste opgaver for dette lokomotiv var nedbrudsreserve i Århus. Her anvendes den som dødvægt for test-tog med de nye EG-lokomotiver.Tirsdag 30. maj 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1126 bagerst i tog
EG 3104 med MY 1152 + MY 1146 + MY 1150 + MY 1126 på slæb som dødvægt afgår fra Odense som tog FM 8836.Tirsdag 30. maj 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EG 3104
detaljer af fronten på DSB EG 3104.Tirsdag 30. maj 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EG 3104
under test- og lokoførerindøvelse omkring Odense, trækkende 4 overtallige MY-lokomotiver.Tirsdag 30. maj 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EG 3104
Bemalingen af EG'erne var oprindeligt lidt speciel, og de fik hurtigt øgenavnet "Kagedåser" blandt danske jernbaneentusiaster.Tirsdag 30. maj 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EG 3104
30. maj anvendte EG 31044 MY-lokomotiver som dødvægt i testtog FM 8836 til Slagelse. MY'erne var MY 1152 (tomgang) + MY 1146 + MY 1150 + MY 1126 (3 døde maskiner).Her ses toget inden afgang i Odense.
Tirsdag 30. maj 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EA 3014
ankommer til Odense med "Skialpin-ekspres".Søndag 13. februar 2000, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EA 3003
+ ME 1514 med EN 483 (Kh-Pa) efter orkan nogle dage tidligere.Tirsdag 7. december 1999, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1525
- et simpelt portræt holdende i Odense en søndag. Fra 1998 begyndte anvendelsen af litra ME i Jylland/Fyn, indtil da blev de kun anvendt på Sjælland/Lolland-Falster.Lørdag 16. oktober 1999, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MZ 1420
- simpelt portræt i solen...Lørdag 9. oktober 1999, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
OHJ-HTJ Ym 55 + Ys 255
i spor 5 i Slagelse. * Datoen er usikker, da mine noter er mangelfuldeTorsdag 29. juli 1999, Slagelse Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Køf 267
holder en pause imellem rangerarbejdet i Ringsted.Torsdag 1. juli 1999, Ringsted Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Habins-y 31 86 278 3 002-5
holdende i morgensol i Odense.Tirsdag 22. juni 1999, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MZ 1401
rangerer i Odense. Det ser ud som om bemalingen er blevet lappet adskillige gange, mange af de gamle MZ-lokomotiver så sådan ud på deres gamle dage.Onsdag 16. juni 1999, Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1509
med regionaltog til Nykøbing F. gør holdt i Roskilde.Tirsdag 15. juni 1999, Roskilde Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1520
fik den ene ende smadret ved Regstrup-ulykken i 1998. Da den kom tilbage i drift fra omkring marts 1999 var den blevet omlakeret i den ende som kan ses på fotoet, mens det andet førerrum stadig var afbleget og beskidt...Tirsdag 15. juni 1999, Roskilde Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EA 3014
med regionaltog fra Roskilde til København H. afventer afgang.Tirsdag 15. juni 1999, Roskilde Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1150
oprangerer G 7271 (Nyborg-Odense). Man har netop hentet 5 vogne fra Kommunekemi's sidespor.Tirsdag 1. juni 1999, Nyborg Foto: John Damsgaard-Sørensen